جستجو

داشتن خانه زیبا با این فرمول

داشتن خانه زیبا با این فرمول

امروزه زیبایی خانه برای همه انسان ها مهم می باشد و علاقه دارند وقتی وارد خانه می شوند، احساس آرامش به آنها با دیدن زیبایی و سبکی که می پسندند تزریق شود و تمام مشکلات پشت در باقی بماند. با ما همراه باشید تا بتوانید دکوراسیون زیبا برای منزلتان بچینید.

‌بهتر است بدانید که تنها وسایل و لوازم  نیستند که می توانند بر دکوراسیون خانه تاثیر بگذارند؛ بلکه باید گفت خود خانه و معماری داخلی آن هم، یا حتی نوع و مدل مصالح به کار رفته در خانه هم در دکوراسیون خانه بسیار موثر خواهند بود. به عنوان مثال: نوع درب‎های داخلی و مدل پنجره‎ها و همچنین رنگبندی آن‌ها هم می تواند بخشی از دکوراسیون باشند. یا اینکه میزان نور طبیعی که به داخل خانه می‌تابد و یا حتی خوش نقشه بودن خانه و اینکه پرتی نداشته باشد هم تا حد خود در زیبایی و چشم‎نوازی خانه بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از مبلمان های زیبا برای یک دکوراسیون فوق العاده!
تعریف کلی از یک دکوراسیون زیبا

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هر فردی از دکوراسیون زیبا تعریف فردی دارند و بسته به نظر و سلیقه شخصی این تعریف را بیان می توانند کنند.
از نظر ما برای این سوال می توان گفت:

۱_معماری داخلی و اجزای دکوراسیون خانه از یک هارمونی و هماهنگی چشم نواز برخوردار باشند.

۲_ خانه باعث القا حس آرامش و گرما و همچنین دنجی‌ای باشد که تبدیل به مأمن اعضای خانواده باشد.

۳_چون ما انسانها خود را بخشی از طبیعت می دانیم، پس ذات ما حبس شدن در یک چهار دیواری را نمی پسندد. پس خانه ایی زیبا می باشد که نور طبیعی از پنجره ها وارد منزل شود یا استفاده کردن از گیاه در داخل خانه هم می‎تواند تا حد قابل توجهی حس نزدیکی به طبیعت را برایمان تامین کند.

۴_ دکوراسیونی زیبا می باشد که با گذشت دوره های مختلف باز بتواند حال و هوای درونی انسان‌ها و نیازها و اقتضائات زندگی روانی آنها را سامان و هماهنگی ببخشد.

۵_ دکوراسیون زیبا بایستی به گونه‎ای باشد که تمام آسایش اعضای خانواده فراهم باشد.

۶_ در آخر هم حس تازگی و به روز بودن در یک دکوراسیون زیبا به طور کامل پوشش داده ‎شود.

 

 

ارتباط رنگ با دکوراسیون

_ باید گفت در بدو ورود به منزل بهترین رنگ برای خانه های ایرانی رنگ سفید یا کلٱ رنگ روشن می باشد.

_ دومین رنگی که بایستی به مغز مخابره شود، رنگ چوب می باشد. این رنگ حتمٱ نبایستی فقط در دیوار بکار برود حتی رنگ خود چوبهای به کار رفته در میز و مبل راحتی و یا دیگر اشیای استفاده شده در دکوراسیون هم می تواند به ترکیب رنگی شما کمک بسزایی کند.

_سومین مورد برگهای طبیعی هستند که رنگ سبز را دارا هستند. با این کار در خانه شما به اندازه کافی رنگ زنده و انرژی بخش و آرامش دهنده سبز وجود خواهد داشت. ضمن اینکه نیاز شما هم به متصل شدن به طبیعت نیز تامین می‌شود و این نکته بسیار کوچک به قدری روی ناخودآگاه ما تاثیر می‎گذارد که خانه را زیباتر و دلپسندتر خواهیم دید. چرا که زیبایی یک مفهوم همه‎جانبه می باشد که تنها جنبه‎های ظاهری را در بر نمی‌گیرد.
نکته

چیزی زیبا جلوه می کند که فقط چشم ما را محصور خود نکند بلکه ذهن و روح نیز درگیر زیبایی آن شود.

_ حال رنگی که شما می پسندید را می توانید در دکوراسیون خود پیاده کنید. می توانید رنگ مورد نظرتان را در مبلمان، پرده، کاغذ دیواری و... بکار گیرید.

_ استفاده کردن از وسایل و ابتکاراتی که باعث افزایش رفاه و دسترسی در خانه می‎شوند می تواند ایده مناسبی باشد. به عنوان نمونه اگر  مبلهای خود را کاملاً به دیوار نچسبانید ضمن اینکه دکوراسیون خانه شما زیباتر دیده می‎شود می توانید با قرار دادن میزهای باریکی در پشت مبل‎ها یک فضای جدید ایجاد کنید که هم کاربردی است و هم زیبایی بیشتری را به خانه شما ببخشد.

_استفاده کردن از برخی وسایلی که متفاوت و مدرن می باشند می توانند باعث شوند که قدری به روز بودن و نو و سرحال بودن هم ضمیمه دکوراسیون خانه شما شود.
وسایل دکوری فوق العاده شیک در می مارت مارکت
نکته

۱_بهتر است دکوراسیون مورد علاقه شما طوری باشد که بعدها به راحتی بتوانید تم و رنگ را تغییر دهید یا با مرور زمان دلزده‌تان نکند.

۲_ رنگ سفید برای این منظور بهترین رنگ است. دیوار و اغلب قطعات مبل را که از اجزای بزرگ دکوراسیون هستند رنگ سفید یا نزدیک به سفید بگیرید. بعد ها با تغییر دادن تم خانه دوباره نو زیبا می شود و کار مشکلی نیست تغییر دادن تم سفید. به عنوان نمونه؛ برای خانم خانه خرید رومیزی جدید نسبت به تغییر رنگ دیوار، آسان‎تر، دوست داشتنی‎تر و سرگرم کننده تر است و اصولا تغییر رنگ خانه و درآوردن دقیقاً همان رنگی که مدنظرمان است، یک کار حرفه‌ای به حساب می آید و همچنین هزینه‎بر نیز است.

۳_ استفاده کردن از رنگ چوب و گیاه هم حس خوبی ایجاد می‌کند و بیش از آنکه مربوط به سلیقه افراد باشد با نیاز روح آدم‌ها که در همگان، یک نوع ثابت است در ارتباط می باشد و به همین خاطر است که فراتر از مد بوده و هیچ گاه هم از مد نمی‌افتد.

۴_ تغییر دادن فرش‌های ارزان قیمت، کاور مبل، رومیزی، کوسن، دکوری‎هایی همچون شمعدان، گلدان و آباژور راحت‎تر از تغییر رنگ دیوار و مبل و فرشهای دستباف می باشد. پس اجزای کوچک یا ارزان قیمت بسیار می تواند برای تغییرات مناسب باشند.

 

انصراف از نظر
آرشیو بلاگ
فیلترها
Sort
display